فرناز عبدلی طراح لباس برند پوش در ایران میگوید ویژگی لباسهای زنانه بهارانه سال ۹۲ خصوصیت کاربردی آنهاست. او میگوید: من خودم به عنوان یک دختر جوان ایرانی که در این جامعه با محدودیتهای خیلی زیادی زندگی میکنم، اصلیترین معیارهایم برای شروع کار این بود که لباسهایی طراحی کنم که در عین کاربردی بودن، زیبا باشند. مبنای کارمان طراحی لباسهایی بود که در خیابان قابل پوشیدن باشند.
فرناز عبدلی ادامه میدهد این برند برای سال ۹۲، مانتو یا یک لباس دست شامل شلوار، سارافون، حتی بلوز زیر آن، شال، روسری و هر چیزی را که برای بیرون از خانه میتوان استفاده کرد را طراحی کرده است. رشتهی تحصیلی فرناز عبدلی طراحی گرافیک است. او بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی، دورهای در زمینه فشن دیزاین (طراحی مد) گذرانده و از یک سال قبل به صورت حرفهای برای طراحی لباس برنامهریزی کرده است.
او میگوید: حتی کسانی که نمیتوانند خرید کنند یا اصلا قصد خرید ندارند یا حتی آقایان، میآیند نظر میدهند که کارها خوب است، متفاوت است، خیلی بهاری است. در این اوضاع و احوال خاکستری این روزهای کشور، خیلی جای امید دارد و آدم را به هیجان میآورد.
او در ادامه می گوید: در چند ماه اخیر واردات لباس از کشورهایی مثل ترکیه، دوبی و کشورهای دیگر خیلی کم شده است. تنها چیزی که الان در بازار ایران وجود دارد، ساخت چین است و چیزی دیگری نداریم. تولیدکنندگان داخلی هم بیشتر به کپی کردن از برندهای خارجی روی آوردهاند. که البته کپی کردن از برندهای خارجی برای مانتو، با توجه به معیارهای اسلامی ایرانی، در واقع اصلا به ما ربطی ندارند.